دیه برق گرفتگی چند؟

دیه برق گرفتگی چند؟

11 مرداد 1397 10:25

صنعت برق هر سال با برگزاری یک مناقصه و تعیین یک شرکت بیمه اقدام به پرداخت خسارت به مشترکان می‌کند که معمولا قیمت‌های مختلفی برای سوانح مختلف تعیین می‌شود؛ البته برای هر سانحه یک حداقل وجود دارد که شرکت بیمه باید آن عدد و یا بالاتر از آن را بپذیرد.

قرار است که مناقصه تعیین شرکت بیمه برای سوانح برقی برای سال 1397 در هفته آینده برگزار شود. اما برای سال گذشته حداقل  غرامت فوت برای هر نفر 500 میلیون ریال، نقص عضو حداقل برای هر نفر 300 میلیون ریال، تعهدات مالی جبران هزینه‌های پزشکی هر واحد مسکونی 700 میلیون ریال، غرامت ناشی از حوادث شبکه داخلی 17 میلیون ریال تعیین شده بود.

در سال‌های مختلف میزان خسارت پرداخت شده از سوی صنعت برق متفاوت بوده، به گونه‌ای که در سال 1393 معادل 5.7 میلیارد تومان، در سال 1394 معادل 6.2 میلیارد تومان در راستای خسارت به مشترکان پرداخت شد در سال 1395 نیز به دلیل اینکه موضوع بیمه تصویب نشد خسارتی نیز از این محل به کسی تعلق نگرفت علاوه بر این بر اساس آخرین آمار هنوز پرونده های سال گذشته نیز به طور کامل بررسی نشده و بسیاری از پرونده ها هنوز باز است.

در همین راستا، حقی‌فام سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از مشترکان شهری 1200 تومان و از مشترکان روستایی 600 تومان در طول سال برای خسارات ناشی از قطع برق در قبوض اخذ می‌شود، اظهار کرد: گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.

همچنین همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - نیز اعلام کرد: پرداخت  خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، ولی پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق مشخص شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

مشترکانی که متحمل خسارت ناشی از قطع برق شده باشند می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات،   باید در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود. هم‌چنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا 15 روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.  

shareاشتراک گذاری

نظرات شما