جام‌جهانی قهوه چگونه برگزار می‌شود؟

  سمیه کرمانی:  

جام‌جهانی قهوه چگونه برگزار می‌شود؟

19 اردیبهشت 1397 0:27

 

آقا محمدخانی، دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران: ایرانی‌ها سه دوره در المیپاد قهوه و دو بار در مسابقه جهانی هنر طراحی روی قهوه شرکت کرده‌اند.

آیا می‌دانستید المپیادی شبیه به جام‌جهانی برای قهوه برگزار می‌شود؟ اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید حرف‌های محمد آقا محمدخانی دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران را بخوانید: به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره کافه مقصد گردشگری، محمد آقا محمدخانی دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران و عضو هیات موسس انجمن باریستا (قهوه‌چی) گفت: مدت چهار سال است که مسابقات قهوه و باریستا برگزار می‌شود و ما نفرات برگزیده را به مسابقات جهانی اعزام کرده‌ایم. ایرانی‌ها سه دوره در المیپاد قهوه و دو بار در مسابقه جهانی هنر طراحی روی قهوه شرکت کرده‌اند. تیم ملی یا همان نفرات برتر تا حالا برای مسابقات جهانی به آمریکا و ایرلند و شانگ‌های و مجارستان رفته‌اند و امسال هم همزمان با برگزاری جشنواره کافه گردشگری که تاثیر زیادی در فرهنگسازی و معرفی این ظرفیت توریستی داشته مسابقات ملی باریستا با حضور نماینده رسمی انجمن جهانی قوه از کشور فنلاند برگزار می‌شود البته امسال دامنه تحریم‌ها باعث شد ما از حضور در المپیاد محروم شویم اما به هر حال ما نفر برتر را به‌عنوان سفیر و پرچمدار ایران به آمستردام هلند اعزام می‌کنیم.

او افزود: سطح مسابقات امسال از لحاظ علمی و تکنیکی خیلی بالا بوده و تاثیر زیادی در تکثیر و رشد صنعت کافه به‌عنوان یکی از مراکز اصلی توریستی و اقامتی داشته است. یک ماه پیش کتابی در دنیا چاپ شد با عنوان کجا بهترین قهوه دنیا را بنوشیم. در این کتاب از منطقه خاورمیانه از امارات فقط دو کافه اما از ایران 7 کافه محتوامحور به دنیا و به توریست جهانی به‌عنوان مقصد گردشگری معرفی شدند. بوتیک، هتل سرای عامری‌های کاشان، سام کافه تهران به‌عنوان کافه موج سوم، کافه لمیز به‌عنوان کافه زنجیره‌ای از جمله اینها هستند. برگزاری همچنین جشنواره‌هایی در جنبه کار افرینی و تولید ملی باعث انگیزه زیادی است و حتی واردکننده‌های زیادی داشتیم که به‌عنوان تولیدکننده وارد این مسابقه شدند.

محمدخانی ادامه داد: هدف از برگزاری المپیاد ملی قهوه این است که ما یک سفیر فرهنگی از گاسترونومی و فرهنگ نوشیدنی خودمان به دنیا معرفی کنیم. مسابقات جهانی حداقل 10 تا 15 هزار بازدیدکننده دارد و این سفیر یا نماینده در 15 دقیقه وقت دارد با سرو و معرفی فرهنگ نوشیدنی ملی خودش سعی ‌کند هیات ژوری را به این سمت ببرد که المپیاد را از آن کشور خودش کند . ما در این سه سال با وجود اینکه گرفتن ویژا برایمان خیلی سخت بود در المپیاد حاضر شدیم و در بخش طراحی روی شیر و قهوه درخشیدیم و بین 60 کشور دنیا با یک صدم امکانات آنها مقام نهم دنیا را به‌دست آوردیم.

 
او افزود: از بیرون جوان‌های ایرانی را نابغه می‌دانند و برگزاری چنین نشست‌هایی هم در جنبه ایجاد انگیزه و امید و نشاط اجتماعی و هم کارآفرینی و خیلی جنبه‌های دیگر بسیار مثبت است .

shareاشتراک گذاری

نظرات شما